Iedereen kan schrijven. De vraag is: kun je met je tekst het doel bereiken dat je voor ogen hebt? Kun je mensen in beweging brengen? Informeren. Amuseren. Uitnodigen. Raken. Verleiden.
Effectief schrijven valt niet mee. Je moet kritisch naar je eigen tekst kunnen kijken. Het is heel verleidelijk om de lezer de schuld te geven als hij/zij niet reageert zoals je had gehoopt of verwacht. Feit is dat het eigenlijk altijd aan de tekst ligt.
Een tekst staat of valt bij een goede opbouw. Andere ingrediënten zijn een duidelijke, concrete en directe schrijfstijl, en uiteraard correct Nederlands.
Een brief, een folder, een nieuwsbrief, een webtekst, opleidingsmateriaal, een boek… Als het in woorden kan, kun je bij STILediTING terecht.
Effectief schrijven valt niet mee. Je moet kritisch naar je eigen tekst kunnen kijken. Het is heel verleidelijk om de lezer de schuld te geven als hij/zij niet reageert zoals je had gehoopt of verwacht. Feit is dat het eigenlijk altijd aan de tekst ligt.
Een tekst staat of valt bij een goede opbouw. Andere ingrediënten zijn een duidelijke, concrete en directe schrijfstijl, en uiteraard correct Nederlands.
Een brief, een folder, een nieuwsbrief, een webtekst, opleidingsmateriaal, een boek… Als het in woorden kan, kun je bij STILediTING terecht.